درباره مهرورزان

مؤسسه خيريه مهرورزان معين (میم)

بشماره ثبت ١٠١ بشماره شناسه ملي ١٤٠٠٢٢٨٠٤٤٠

اين مؤسسه در سال ١٣٨٧ و با مجوز سازمان بهزيستي و با موضوع «خدمت رسانی به کلیه آحاد و خصوصاً نیازمندان جامعه، تحت هر عنوان و با هر شرایط و خصوصاً جامعه هدف سازمان بهزیستی که بخشی از فعالیت‌های اجتماعی و توانبخشی و پیشگیری را شامل می‌شود»  تأسیس شده است. در ادامه بیشتر درباره مهرورزان می‌خوانید و با اهداف آن آشنا می‌شوید.

اهداف این مؤسسه:

  1. تأسیس و راه اندازی و احداث مراکز جامع توانبخشی و آموزشی و تربیتی. خصوصاً مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی معلولین ذهنی و جسمی حرکتی. مرکز درمان بیماران روانی مزمن. مرکز روزانه و شبانه روزی توانبخشی و نگهداری سالمندان. تأسیس مهد کودک و مراکز آموزشی و فنی و حرفه‌ای روزانه و شبانه روزی.
  2. تأسیس و راه اندازی مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست.
  3. آموزش مهارت‌های زندگی برای تمام گروه‌های سنی، پیش از ازدواج، زندگی و خانواده، آموزش‌های مرتبط با اعتیاد و آسیب‌های نوپدید، آموزش و پژوهش سایر موضوعات مورد تأیید مرکز توسعه پیشگیری و حمایت از حادثه دیدگان حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی و اتباع بیگانه و مهاجرین بی‌پناه.
  4. ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های زندگی و سایر آموزش‌های مرتبط جهت آمادگی بیشتر افراد جامعه هدف از جمله تأسیس مراکز ورزشی و آمادگی جسمانی پس از اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح.
  5. آموزش و پژوهش در حوزه کاهش آسیب و تأسیس مرکز درمانی و بازتوانی معتادین. ارائه خدمات و نگهداری افراد بی‌خانمان و اجرای برنامه‌های غربال‌گری و پیشگیری از معلولیت‌ها. تأسیس مراکز روانشناختی و مشاوره و برگزاری کلاس‌های مربوطه.

منابع درآمد:

موسسه خیریه مهرورزان معین از طریق جلب و جذب کمک های نقدی و غیر نقدی افراد نیکوکار و اشخاص حقیقی و‌ حقوقی، فطریه، زکات، وقف و… اداره می‌شود.